Salam yer semua...sorry la sebab hanna dah makin jrg update blog hanna memandangkan komitmen kerja yang makin banyak.

143, cintakah? - akan di 'hold'.harap semuanya bersabar.

KP - Hanna akan cuba masukkan n3 seterusnya tapi mungkin mengambil masa juga.

иєω єитʀγ :


Cerpen : Al.Fa

KP : Kali Pertama **new..harap dapat mengubat kerinduan pembaca KP..(de ker org yg baca?hahaha)

Lυν,

♥♥Hαηηα


Tuesday, December 23, 2008

opps..not him 1!!

Langkah kaki Ann Nurissa diatur perlahan menuju ke arah pejabatnya sambil meneruskan 'tabiat' nya seperti biasa.Siapa tak mengenali Ann yang popular dengan gelaran 'Ratu Buku' sejak zaman sekolah lagi..

'Alahai, lambatnyer lif nie..pe lame dah tak kena servis ker?' rungutnya di dalam hati sambil matanya masih tidak berganjak dari novel yang baru dibeli semasa lunch. Pantang jer nampak novel baru,terus jer disambar untuk dijadikan koleksi diri.

'Best nyer..' Ann menguntum senyum sendiri.

'Tak sangka pula I ade orang yang suka bercakap sendiri kat office ni,' sindir satu suara. Spontan kepala Ann berpusing 360 darjah mencari siapa gerangan empunya suara..Harap-harap bukan 'Mamat Kerek' tue la',pinta hatinya..

'Opps!' memang dia la Ann..iss, dia ni selalu jer ada time aku nak 'flying without wings'..ade ker?sebenarnya..mamat nie boss aku tapi oleh kerana sikapnye yang kerek..maka..terciptalah gelaran istimewa buat dirinya yang perasan handsome tue..memang boleh cair pun!!

'Mind your own business,' selamba jer Ann berkata lalu memboloskan diri ke dalam lif..'alahai, time nie lak ramai orang..ni yang aku malas nak berhimpit, rimas..paling aku jaga 'harta' ku nan satu..hehe..aku peduli kat diorang nie, ye tak?'gerutu Ann di dalam hati.Perlahan Ann sambung balik pembacaan nya tadi tanpa memandang sekeliling..

Ann terus berada di alam nya sendiri tanpa menyedari lif sudah berhaenti di tingkat 5.Tiba- tiba terasa ada yang memegang tangan nya dan menarik nya keluar dari lif tersebut.

'Wei, tak sekolah ke?sedap-sedap jer pegang tangan orang?'marah Ann sambil cuba menatap wajah si 'Mr. Memandai'..Ohh, tidakkkkkk....Mamat Kerek tue rupo nyer...

'Apa U kata tadi?' terjegil mata Luqman Hadi aka Mamat Kerek tue memandang Ann. 'ishh, minah nie, tak sayang mulut betul..harap jer muka comel tapi mulut...pedas betul'..

'Sape suruh pandai-pandai pegang tangan nie?' ditayang-tayang nye tangan di muka Luqman dengan muka cemberut.

'Sekarang waktu kerja..so, tak payahla nak merajinkan diri membaca di sini sampai tak sedar lif berhenti.I pun tak ingin pegang U yang kerutu macam kodok tue,' terus Luqman berjalan meninggalkan Ann yang masih mentafsir kata-katanya..

'Apa kau kata?kerutu macam kodok?'jerit Ann kecil lalu menutup mulutnya bila disedari ada yang tersenyum mendengar jeritannya.

'Dasar Mamat Kerek!Ade ubi,ada batas..lain hari, aku akan balas..' tekadnya di dalam hati sambil terburu-buru menuju ke arah pejabat sambil menggerutu geram..






5 comments:

  1. har3!!!
    akk smbung ag>>>
    besh3!
    nice intr0...
    muahaha~
    "kerutu mcm kodok"
    ahakz!
    lwk r...
    pndi akk wat cter!
    ganbatte!!!
    hope x t'gantung>>>
    ngeh3...

    ReplyDelete
  2. btw...
    akk wt la chatb0x..
    miahaha~
    sng c-ket>>>
    ahakz!

    ReplyDelete
  3. agagaga.
    best2 suke2
    permulaan yg comey
    -na`dz

    ReplyDelete
  4. halloo..kepala berpusing 360 darjah..
    alamatnya mati la..hehe..

    ReplyDelete
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Any comments really appreciated!