Salam yer semua...sorry la sebab hanna dah makin jrg update blog hanna memandangkan komitmen kerja yang makin banyak.

143, cintakah? - akan di 'hold'.harap semuanya bersabar.

KP - Hanna akan cuba masukkan n3 seterusnya tapi mungkin mengambil masa juga.

иєω єитʀγ :


Cerpen : Al.Fa

KP : Kali Pertama **new..harap dapat mengubat kerinduan pembaca KP..(de ker org yg baca?hahaha)

Lυν,

♥♥Hαηηα


Sunday, February 8, 2009

Kisah Maharani part 2

‘Maharani, panggil jer Wany.’

Maharani memperkenalkan dirinya pada guru-guru yang bertugas di Tadika Sri Kiambang sambil tersenyum.

‘Apesal mamat tue menyemak kat sini?’

Gerutu Maharani di dalam hati sambil tersenyum plastik pada Luqman Hafizi. Takkanlah dia nak tunjuk tak suka depan semua orang di sini.Dahlah first day dia bekerja pula tue.

‘Ayuni.’

‘Zulaifah..panggil Ipah jer.’

‘June.’

Eh, gediknya minah nie..takde rupa seorang guru pun.Dengan make up tebal dua inci, cantiklah juga, bisik hati Maharani. Dressing pun ala-ala model tak menjadi.

‘Maharaja..panggil jer Raja.’

Luqman Hafizi memperkenalkan diri sedangkan dia bukannya ada kaitan pun tapi saja nak melancarkan perang dalaman la tue..

‘Cipanzi punya mamat. Nak memperli akulah tue, mentang-mentanglah nama aku Maharani..aku pun tak minta nama aku Maharani tau tak bengong..’

Maharani bersuara perlahan. Luqman Hafizi dapat menangkap ayat yang terkeluar di mulut Maharani. Maharani yang menyedari pandangan berbisa Luqman Hafizi segera menutup mulutnya, baru tersedar dia terkeluar di mulut, ingatkan dalam hati aje mengutuk mamat sengal nie.

‘Eyeh, mulut cik Maharani nie..berbisa betul!’


June menyindir dengan gedik dan lagak mengada-adanya. Yalah, dapatlah dia markah dari sikap baik hatinya menolong Luqman Hafizi mengenakan Maharani. Bukan apa sebenarnya, dah lama dah dia usha si Luqman Hafizi tapi segala taktiknya tak pernah disambut oleh Luqman Hafizi.

‘Okaylah all…Man ada meeting lepas nie..I’ve got to go..Maharani, I’ll see you when you see me.’

‘Maharani..Maharani…Wanylah bengong.’

Maharani memang pantang sungguh nama dia disebut-sebut. Dahla dari tadi dia menahan hati yang menggeledak panas.Langkah yang baru diatur oleh Luqman Hafizi terhenti. Berpaling. June, Ayuni dan Zulaifah terkejut sakan. Well, mereka semua tahu betapa keras kepala dan sikap tak nak mengalah Luqman Hafizi. Kalau dia kata putih, putihlah jawabnya. Kalau dia kata hitam, hitamlah keputusannya.

‘Maharani..’

‘Wany bangang!’

Maharani dah bertentang mata dengan Luqman Hafizi. Sama-sama tak nak mengalah. Walaupun ketara Maharani tak setinggi Luqman Hafizi tapi pandangan beracun yang dilontarkan sama tinggi tarafnya.

‘Wany..Wany..kalau tak juga nak sebut..meh..’

Diambil pen yang terletak di meja di situ dan selamba jer Maharani menconteng tangan Luqman Hafizi dengan mengeja namanya di situ. Tersenyum puas tapi wajah Luqman Hafizi sudah panas bagai udang kena bakar pula.

‘Maharani..awak akan terima padahnya.’

Dirempuh tubuh Maharani dan melangkah pergi. Maharani hanya tergelak kecil.

‘Padan muka. Maharaja konon!Piraahhh!!’

‘Wah..Yuni salute kau la Wany..’

Ayuni mengenggam tangannya dengan mata yang bersinar-sinar.Tak pernah ada yang berani melawan kata-kata Luqman Hafizi selama ini.

‘Ipah pun.’

‘Menyampah aku.’

June atau nama sebenarnya Junariah..dalam diam Maharani bantai gelak mendengar nama sebenar June..lagi kampong dari nama aku daa…Hanya memandang June yang berlalu dengan lenggang lenggok yang dibuat-buat.

‘Dah habis ker sesi perkenalan?’

Ann Nurissa yang baru menjenguk di situ menanya.Disambut oleh anggukan Maharani.

‘Nanti Yuni dan Ipah ajar Wany apa yang patut..akak ade hal kat luar.’

‘Line clear kak.’

Ann Nurissa meminta diri. Maharani tersenyum senang. Segalanya akan baik-baik saja selagi mamat cipanzi tue tak menayang mukanya di sini.

12 comments:

  1. wany ko pnggil die cipanzi?
    wakakakakak.
    lawok ah.
    alaa mule2 je benci pastu cinta.
    agagagag.
    sweet ah kak hanna.
    suke2
    -na'dz

    ReplyDelete
  2. best lh hanna...tp p;il asal maharani?dh mcm zmn raja2 cina plak..tringt cerita princess hour...sweet je klo dpt duk istana..he3..smbung lg hanna..nk lg..

    ReplyDelete
  3. best lah cte nie..
    cpat2 smbng tau kak hanna..
    emmm..nm wtak utama cam lain dri yg lain je..
    ok lah 2..
    hope pas nie wany baik gak ngn lukman..hihi

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. kak hanna punye enovel kali ni mmg klaka!
    sket perot wany tegelak.
    bahaha :DD

    afaf; ala, bese aa tu.wany otai:)

    kak hanaa pat smbg.
    x sabaw nk bce.
    :)

    ReplyDelete
  6. hu..h..
    besh2
    nak lagi..
    sy suke r novel ni,truja nk tau apa jd lepas ni..
    mane dpt ilham nk guna nama sy ni..

    ReplyDelete
  7. slh tuh nurhakim..
    kalo wany ngn lukman,,anai nk ltak mane??
    hahhahahhaa...

    grang gle wany dlm cite nieh,,kalo kat luar..
    nk berckp ngn orang luar pon susa..nie kan nk bergado..
    hahahaa...
    ske2 kak hanna..nk tersengeh sepanjag mase je nieh...
    smbung2...

    ReplyDelete
  8. hahaa.. sume name diorg da klua niee..
    mane acii niee~! hahahaa;p
    besh besh! smbung lg~ heeeexD

    ~haikadove

    ReplyDelete
  9. haikadove pun nk join d club jd plkn sampingan ker?hehehe...
    akk dh konpius nih?
    akk kn dh kate kononnyer cerpen nie terpanjanggg jerrr bkn e-nvl tp ade dh jadi nih....
    zaty payau..wany masam...afaf masin....tulun2...

    hehehe...

    ReplyDelete
  10. hahaha kak hannaa..
    ape slhnye ekot permintaan ur commentators2 nieh..
    hahah..
    oke wht kalo wat enovel..
    ske sgt...
    skong 150%..
    hehehe..

    ReplyDelete
  11. x sbr nk tgu next n3..
    mest lg lentok nehh

    ReplyDelete

Any comments really appreciated!